Приятели: Велоклуб БУЛБАЙК |Авто Гуми | Pit Stop Tuning Shop | Pitstoptuning Blog | Viptuning.bg | Viptuning Blog | Тунинг Фест | Коктейли | Sepultura | Pitstoptuning форум | Fk-Automotive | Watereffect-bg | Hamann | Brabus | KN Filters | D&W Tuning | Sprint Booster | Mydizain | Onebg | DigDice | Форум Силистра | Google Earth Forum

четвъртък, 21 май 2009 г.

Градински пътеки

Ако вашата градина е разположена до мраморна кариера или баластриера, не бихте се чудили каква настилка да изберете за алеите в градината. Но в повечето случаи това не е така.
Първото, което хрумва на човек, е просто да засипе пътечките с пясък.

Насипни пътеки
Те са най-разпространени, доколкото не са скъпи и се правят сравнително лесно.
След като се определят маршутите, се отнема горния слой на почвата на дълбочина 10-12 сантиметра, като се оформя профила на пътеката така, че в средата да е леко повдигната спрямо краищата (това се прави с цел оттичане на водата при дъжд). Земята се трамбова и се засипва със сгурия или натрошени тухли (8-10 см). Получената основа се залива с вода и отново се трамбова. Би било много добре да се покрие и с влагозащитен слой от глина, но може да се мине и без него. Върху основата се насипва пясък или ситен чакъл или трошляк.
За насипните пътеки не се препоръчва да се поставят бордюри - те пречат на оттичането на водата. Изключение се прави, когато терена е наклонен и укрепването с бордюр е наложително, но тогава се предвижда подходящ дренаж.
Върху така направена пътека тревата няма да прорасте скоро, но ако все пак пробие на места, се използват някои от съвременните хербициди.



Пътеки от тухли
За тази цел най-добре да се използват червени клинкерни тухли. Те се отличават с това, че печенето на глината се извършва при висока температура. Други видове тухли (особено типичните тухли-четворки) не се препоръчват, защото не са устойчиви на влага.
Подготвителните работи са същите, кокто и за насипните пътеки. Разликата е, че за основа се насипва едрозърнест пясък на слой с дебелина 7-8 см, а по краищата се прави бордюр от дъски или тухли, поставени настрани.



На пясъчната основа, запазвайки леко изпъкналия профил, се подреждат тухлите. Растоянията между тухлите се запълват с влажен пясък.
Такава пътека не е много скъпа. Съществуват различни варианти на подреждане на тухлите.





Пътека от дървени трупчета
Чудесно изглежда пътечка от дървени трупчета, нарязани на парчета по 9-10 сантиметра. За да е устойчива е нужно предварително да се изкопае на дълбочина 25-30 см, да се засипе с няколко слоя пясък, като се полива с вода и се трамбова. Отгоре се нареждат дървените трупчета. Ако са правоъгълни между тях се оставят фуги по около 5 мм., а ако са кръгли се отначало се нареждат най-големите, а с другите се запълват пространствата между тях. Най-малките се заострят предварително и след това се набиват. За трайност е добре да се укрепи отстрани с дъски и разбира се преди да се започне самата работа, дървото да се напои с безир, отработено машинно масло (евтин и достъпен вариант) или специални антибактериални смеси, които го предпазват от гниене.



Пътеки от камъни



Пътеки от бетон, мозайка или декоративни бетони







статия на Микаела Кечеджиева


http://www.valeriana-bg.com/ozeleniavane_alei.html

Искам да направя нещо ... !!!   © 2008

Върни в НАЧАЛО  

Приятели: Велоклуб БУЛБАЙК |Авто Гуми | Pit Stop Tuning Shop | Pitstoptuning Blog | Viptuning.bg | Viptuning Blog | Тунинг Фест | Коктейли | Sepultura | Pitstoptuning форум | Fk-Automotive | Watereffect-bg | Hamann | Brabus | KN Filters | D&W Tuning | Sprint Booster | Mydizain | Onebg | DigDice | Форум Силистра | Google Earth Forum